סוויט הום שיקגו / יובל שחם

לכבוד סיום הביקור שלי באינדיאנה ואחרי ביקור באיצטדיונה של קליבלנד ובאיצטדיון אוניברסיטת נוטרדאם, החלטתי לסיים במקום שהיה המגרש הביתי שלי בעונה שעברה – היונייטד סנטר.

1

החזרה הביתה לשיקאגו הייתה נחמדה מאוד. פגשתי כמה פרצופים מוכרים שקיבלו אותי בברכה, התיישבתי לארוחת ערב עם שני כתבים מהרדיו המקומי של שיקאגו והחלפנו חוויות הקשורות לבולס.

בין לבין גם זכינו לראות את לברון ג'יימס מגיע בתלבושת שיקאגו קאבס לאחר שהפסיד בהתערבות לדוויין ווייד.

התפריט כפי שכבר התרגלתי ביונייטד סנטר היה מגוון: מגוון סלטים, מרק, אורז עם מוקפץ, צלי בקר והמבורגרונים קטנים עם דג מטוגן בתוכם (מה שנקרא – מק פיש).

בדומה לשנה שעברה האוכל ברמה גבוהה. השנה גם הקבוצה.
בדומה לשנה שעברה האוכל ברמה גבוהה. השנה גם הקבוצה.

לאחר ארוחת הערב הלכתי לכיוון הפרקט וראיתי ממרחק של חצי מטר את המכונה ושמה לברון ג'יימס מתחממת. האיש הוא תופעה שקשה להסביר במילים. באיזה רצינות הוא לוקח את החימום, איך הוא מתעצבן על כל החטאה, לא פלא שהוא כזה טוב.

אחת מההפתעות המשעשעות שהיו לי במהלך החימום הייתה הצפיה בכריס "בירדמן" אנרסן מתחמם. תאמינו או לא – הוא זרק אך ורק שלשות. הוא פגע לא רע, עד הרגע שבו החלטתי לצלם אותו בשבילכם.

לאחר החימום חזרתי לקחת את התיק שלי מחדר המדיה וראיתי בשולחן לידי את אנדרו קנדי אותו פגשתי באחד ממשחקי העונה שעברה. הוא מיד זיהה אותי וישבנו ביחד לכוס קפה ולדסקס קצת הופס. הוא עדיין עובד כסקאוט של היוסטון רוקטס כאן במידווסט ובין נסיעות רבות לאוניברסיטאות שונות באיזור הוא גם מגיע לצפות בבולס משחקים פעם בכמה זמן. הוא מאוד אוהב את התוספת של ווייד ורונדו לשיקאגו העונה.

לסיום הוא הצהיר בפני שהיה נותן את הכל עכשיו כדי להיות בתל אביב במקום כאן באולם. מקווה שנזכה לראות אותו בביקור בארץ במהרה. מיד לאחר השיחה עם אנדרו מיהרתי לעלות למעלה ופגשתי את הכתב הקבוע שלנו משיקגו באתר – גיא (ממליץ לכולם לקרוא את הסיקור המצוין שלו).

צפינו יחד במחצית הראשונה והחלפנו חוויות תוך כדי משחק טוב שהתנהל בקצב מאוד גבוה. כבר מההתחלה היה אפשר לראות שהמשחק הזה חשוב מאוד לבולס.

ווייד הגיע מפוקס מאוד כדי לנצח את חברו הטוב, גיבסון היה דומיננטי מתחת לסלים ורונדו ניהל את המשחק בצורה מושלמת. שימו לב לנתון המדהים הבא – שיקאגו קלעו 50 נקודות במחצית הראשונה בתוך הצבע. נתון זה מסדר אחלה סטטיסטיקה לטאג' גיבסון, רובין לופז וחבריהם, אך בעיקר מראה על חולשתם ורפיסותם של הגבוהים של קליבלנד. במחצית השנייה המשיך הקצב הגבוה אבל כשרק לברון מופיע למשחק במדי קליבלנד, אין להם סיכוי לנצח.

כמה נקודות מעניינות מהמשחק שצריך לשים לב אליהן:

קליבלנד

* טיירון לו הגיע למשחק בק טו בק והשתמש ברוטציה של 8 שחקנים בלבד. אחרי ההפסד לקליפרס אמש לו היה חייב להשתמש ביותר שחקנים כדי למנוע את הכבדות ברגליים שהייתה לשחקניו.

* קליבלנד של אמש נראתה כמו קליבלנד של דייויד בלאט. מה זה אומר? לברון לבידוד, לברון לבידוד, לברון לבידוד, מישהו מחטיא שלשה, לברון לבידוד, לברון לבידוד וכו'. קליבלנד בנויה על המשחק הקבוצתי והמהיר שלה וכשהכל נתקע אצל לברון, זה לא משנה כמה טוב הוא יהיה, זה פשוט לא יעבוד.

* נחזור לעייפות וניהול הקבוצה של לו בימים האחרונים – לברון ג'יימס שיחק 44:40 דקות. משמע הוא נח בסך הכל קצת יותר משלוש דקות. קווין לאב שיחק 41:48 וקיירי שיחק 38 דקות. באינטנסיביות של הליגה היום ובמיוחד אחרי משחק בק טו בק קליבלנד לא יכולה להרשות לעצמה מצב כזה.

* הרוטציה הקצרה של טיירון לו נובעת כנראה מסיבה מרכזית אחת – הוא לא ממש מאמין בספסל שלו פרט לשאמפרט, פריי וג'פרסון. מי האחרים אתם שואלים? כריס אנדרסן, קיי פדלר, ג'יימס ג'ונס, דיאנדרה ליגינס, דאנליבי (לא היה לבוש) וג'ורדן מקריי. האמת שאני לא מאשים את לו וזה מביא אותי לנקודה הבאה שלי.

* קליבלנד צריכה טרייד. דייויד גריפין צריך לפעול ממש כפי שפעל באמצע השנה שעברה ולשנות את הספסל של הקבוצה הזאת. הם לא יוכלו לקחת עוד אליפות עם ספסל כזה וגריפין חייב להכניס מישהו רענן.

בולס

* כשרג'ון רונדו מפוקס כל קבוצה שהוא משחק בה הופכת לקטלנית. רונדו עם טריפל דאבל סופר מרשים של 15 נקודות, 12 אסיסטים ו-11 ריבאונדים. הסתכלתי עליו הרבה במהלך המשחק והוא ניהל אותו ואת חבריו בצורה מושלמת.

* דוויין ווייד – אקס פקטור. הצורה בה הוא משחק, ההסתכלות שלו על המשחק ואיך שהוא מנהיג את חבריו זה פשוט תאווה לעיניים. ווייד הוא מנהיג אמיתי והוא יודע להיות שם בדיוק שצריך אותו. אני חושב שהוא אחד האנדרייטד הגדולים של הליגה היום למרות גילו.

* 78 נקודות בצבע. זה נתון שאחראי עליו בעיקר טאג' גיבסון עם משחק מצוין של 23 נקודות ו-11 ריבאונדים. כנשאל על הנתון הזה בחדר ההלבשה הוא אמר: "זה התוצאה של העבודה שאנחנו עושים. אנחנו אוהבים לצאת למגרש ולרוץ. רונדו מזריק לנו מרץ, הוא דוחף אותנו ומוציא את הכדור החוצה מהר. שהקבוצה שלנו רצה ככה אני ורובין יכולים לעשות הרבה נקודות בפנים".

3

בסיום המשחק שמעתי את הויברג במסיבת העיתונאים ומיהרתי לחדר ההלבשה של הבולס לבקר את ג'ריאן גרנט, שחקן הקבוצה שהגיע בקיץ האחרון מהניקס, כדי לדבר איתו מעט על נוטרדאם (גראנט בוגר המכללה). הוא קיבל את פניי כשסביב צווארו שרשרת זהב ענקית עם סמל האוניברסיטה ולא יכולתי לצפות לפתיחת שיחה טובה מזו. הוא ישר ראה את הכובע צמר שלי עם לוגו האוניברסיטה עליו והתחלנו לדבר קצת על הקבוצה. הוא ילד טוב שמאוד אוהב את האוניברסיטה. לגבי הסיטואציה שלו השנה הוא סיפר לי שהוא נהנה מאוד ללמוד משחקן כמו ווייד (הוא נמצא לוקר אחד לידו) ומקווה שיקבל יותר הזדמנויות להוכיח את עצמו. סיפרתי לו שהרבה אנשים מכירים אותו בישראל בזכות הדוד האגדי שלו הוראס.

לפני סיום ניגשתי שוב לאנדרו קנדי כדי להגיד שלום. אמרתי לו שיעשה לייק לעמוד שלנו בפייסבוק. נחיה ונראה. עד הפעם הבאה!

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.
Subscribe
Notify of
18 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מתן גילור
03/12/2016 15:37:32

תודה יובל. אחלה סיקור.
גיבסון היה המצטיין לדעתי.
לקלות שלו לצבור נקודות בצבע יש שם – קווין לאב.
לאב וקיירי חזרו לשחק הגנה ברמה של העונה שעברה ואלו חדשות רעות בשביל קליבלנד.
השחיקה של לברון אכן היתה מוגזמת, אבל לפחות ציפיתי מלו לחזור לחמישיית ההגנה שעבדה לו לא פעם, עם לברון, שאמפרט, ג'פרסון, פריי ותומפסון.

יובל שחם
יובל שחם
04/12/2016 1:52:00

גיבסון בכללי הוא אחד האנדרייטדים הגדולים בליגה הזאת

אפלטון
אפלטון
03/12/2016 15:45:17

גדול!
שוב כבוד להופס שמכניסים שני כתבים לשני משחקים גדולים יום אחרי יום.
ותגיד לאנדרו שהוא עדיין אגדה בארץ. ושימסור דש להארדן ממני

the comedian
the comedian
03/12/2016 15:55:32
Reply to  אפלטון

מה זה כמות הישראלים בקהל בדרך לתת תחרות לקלאסיקו היום

סוס מעץ
סוס מעץ
03/12/2016 15:56:25

אחלה סיקור מהשטח, תודה!

עידן עופר
עידן עופר
03/12/2016 16:09:13

סיקור מעולה יובל,, כיף לקרוא כל פעם מחדש על החוויה מבפנים. מאוד מסכים עם המסקנות לגבי קליבלנד, צריכים רכז מחליף שמקרה הצורך יוכל לשחק גם בעמדה מס׳ 2. הבעיה היא שהנכסים של הקאבס די מוגבלים. מי ששווה משהו לא יעבור בטרייד,, אולי חוץ משאמפרט אבל הוא כרגע אוברייטד.

no funny shtuff
no funny shtuff
03/12/2016 16:19:41

כתבה מצוינת, תודה

פומה
פומה
03/12/2016 16:20:12

שיקגו .
היתה פעם סדרת מופת בשם מהדורה מוקדמת .
כיכב בה חתול גינגי שהביא לבחורציק בשם גארי הובסון את העיתון של מחר .
הסדרה הזו השכיחה ממני לחלוטין את בעיות המס והדייוחים הלא אמינים של אחד אל קפון שהדד סם לפני תקופת טראמפ חשד בו שספרי מס ההכנסה שלו אינם מדויקים ….
הסדרה התרחשה איך לא …בשיקגו ….כל פרק החל בשעה 0600 משכימים קום שם בשיקגו …

ינון יבור
ינון יבור
04/12/2016 12:08:11
Reply to  פומה

סידרה נהדרת! אהבתי מאוד. מין כזו לא-מתיימרת ולא לוקחת את עצמה ברצינות רבה מדי

פומה
פומה
03/12/2016 16:22:51

בקשר לטרייד אני מסכים קליבלנד חייבים אולי לו למכבי רמי לדראפושקה ובלאט לקליבלנד …
זה הטרייד הכי גרוע שיכלתי לחשוב עליו …

מנחם לס
מנחם לס
03/12/2016 16:43:58

יובל! אתה יודע לעשות זאת בצורה חיה,ואני מעריץ את חוסר הבושה שלך והאומץ להגיע לאנשים ולפתוח איתם שיחה. הבולס היו מצויינים, ולא רק מצויינים, אלא גם שמחים ועליזים. דוויין לא מפסיק לחייך, ואולי בפעם הראשונה בהרבה זמן ראז'ון רונדו חייך והתבדח עם שדרי ה-ESPN ובמיוחד עם צ'אונסי וג'יילן רוז .

האוכל שלכם בשיקגו נראה לי בין הטובים במגרשים. פעם אוכל כזה (אני מדבר על לפני 40 שנה) לא היה עובר את הביקורת כי נתנו לנו סטייקים מעולים ותפוחי אדמה אפויים עם בייקון, אבל באטלנטה, שרלוט, ומקומות אחרים מביאים היום אוכל מבורגר-קינג, מוונדי'ס ומ"צ'יק-פילה" – פאסט פוד עלובים.

המשגיח
המשגיח
03/12/2016 20:13:00
Reply to  מנחם לס

מצטרף.

אופיר נ.
אופיר נ.
03/12/2016 21:25:16

אני אגיב לשני הטורים מהיונייטד סנטר –
מעבר לטקסט, ולתיאורים מעוררי הקנאה, שלכם גיא ויובל,
אני חושב שהקטע הכי טוב מבחינתכם, היה לשבת ביחד ולדסקס את המשחק בעברית, ממרומי יציע העיתונאים, בתור צמד עיתונאים של הופס.

מנחם – האתר שלך אימפריה!

Berch
Berch
04/12/2016 0:48:29

לגמרי הופס אימפריה… קולנגלומרט ה NBA והספורט האמריקאי המקוון הגדול ביותר במזרח התיכון !!!

הברון מקריית אקרון
הברון מקריית אקרון
04/12/2016 7:23:26

גדול כהרגלך, שמע הסיקור שלך + הסיקור של גיא זה יותר טוב מלראות את המשחק, בחיי!

amitlahev
amitlahev
04/12/2016 11:52:08

ענק. גם החוויה וגם הכתיבה.

דורון האסטבן
דורון האסטבן
04/12/2016 18:52:38

כן אנדרו קנדי באמת אגדה, ואני עוד מהמרכז.
כיף גדול יובל.
קצת מדאיג אותי שרונדו השתפר והפסיק להרעיל קבוצות,
את מי אני אתעב?
זה זמני (בעצם הכל בעולם הוא זמני)
שמח בשביל וויד שמצליח וגורם לריילי לאכול את הג'ל בשיער